Isnin, 30 Januari 2012

INDAHNYA HIDUP BERSYARIAT

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. eh, da macam nak bagi speech pulak kan. So, dengar jela. :)


First of all nak ucap tahniah kepada penganjur program Ustaz Azhar  Idrus di masjid Shah Alam semalam. Lebih 30,000 orang hadir. That's very suprising. Hopefully program dakwah sebegini lebih kerap diadakan dan kurangkan aktiviti berunsur kemaksiatan okay? Maklumlah kan ceramah Ustaz Azhar vs AJL. jadi topik hangat di fb semalam. Tak salah nak berhibur tapi mestilah berpandukan syariat Islam. Islam itu indah. Ikutlah cara yang betul. 


It's okay to have fun as long kita ikut apa yang sudah digariskan dalam Syariat. Firstly as a women kita kena lah jaga aurat dari pandangan lelaki yang ajnabi. apa pulak lelaki ajnabi? Maksudnya lelaki yang kita boleh kahwin la selain papa, daddy, puppy. eh? bukan sama ke. haha. whatever. Then, harus dong jaga adab kita, jangan ada pergaulan yang terlalu bebas dengan lelaki. Kalo tak de unsur -unsur maksiat hiburan itu diharuskan. Betol, percayalah Islam itu sangat indah kan. 


Aku pun pernah join ladies night, dengan music yang kuat, lampu sorot  bewarna -warni ala-ala clubbing tuh, berjoget, dan segala macam tarian then fashion show n ada jugak artis-artis jemputan malam tu. eh.. jangan salah faham dulu. bukan seperti yang dibayangkan okay. Semua adalah wanita. "Men are not allowed".




Datang awal gara-gara nak jumpa Irma Hasmie. First time tengok artis kan. jadi macam sakai la sume. (sakai sikit je okay). ;)






Okay, even aku tak dapat nak bersalaman dengan Irma ni tapi yang penting aku da tengok dia depan-depan. Air mata ni sempat jugak la nak terkeluar bila pandang muka Irma. Rasa terharu sebab she's the lucky one that chosen by Allah ,dapat hidayah dari Allah. Alhamdulillah. Irma ni sangat-sangat la cantik. Cantik bila freehair tapi lebih cantik dan indah bila bertudung. :)


Okay, penat la membebel panjang. Cukup la sampai sini. Yang baik itu datang dari Allah dan yang lemah dan jelek itu dari kelemahan diri saya saya sendiri. Wallahualam. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan